Så blev Dorotea journalisternas förstahandsval

Postad den 25 Sep, 2015 | Inga kommentarer »

För precis ett år sedan började en riktig PR-resa för Dorotea Pettersson, THE 5 AM ACADEMY. Den började med att Dorotea höll på att missa planet. 

Dorotea Pettersson

Dorotea Pettersson fick stort PR-genomslag med sin bok på Bokmässan 2014.

Dorotea har bloggat roligt om vilka oanade konsekvenser det fick när hon fick frågan om hon ville vara med i Nyhetsmorgon och prata om sin nya bok. Researchern som ringde trodde att hon befann sig i Stockholm, där Nyhetsmorgons studio finns – men hon var ju i Göteborg på Bokmässan. Hur hon tog sig upp till Stockholm i tid är faktiskt rätt så rafflande läsning.

Till de allra flestas förvåning lyckades Dorotea – en debutant med en fackbok – bli den mest omskrivna författaren under Bokmässan 2014. Det blev fler artiklar och inslag om henne och hennes bok än om Jan Guillou och alla de andra tolvtaggarna. Hemligheten stavas PR, tillsammans med PR-kiosken. 

Under året som har gått sedan dess har PR-arbetet fortsatt. Tack vare det har Dorotea Pettersson etablerat sig som expert – den kunskapsbank som många journalister ringer till när de behöver någon som ”kan det där med tid”. Hon har nu intervjuats så många gånger att både hon och vi för länge sedan har tappat räkningen. För Dorotea och hennes företag utgör publiciteten den plattform som hon bygger sin försäljning på. Dorotea bloggar om Nyhetsmorgon Läs om PR-kioskens PR-arbete med Dorotea Petterssons

 
 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 
 
Vi använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli bättre. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. Läs mer | Stäng
Meny