”Exponering i medier långt utöver vad jag kunde föreställa mig”

Postad den 4 Okt, 2014 | Inga kommentarer »
Ett bra PR-genomslag – här är några av publiceringarna.

Några av publiceringarna om Dorotea Petterssons bok, som släpptes i samband med Bokmässan i Göteborg.

– Det har varit fantastiskt att arbeta med PR-kiosken. Och resultatet blev en exponering i medierna långt, långt utöver vad jag kunde föreställa mig i min vildaste fantasi, säger Dorotea Pettersson, tidscoach i Göteborg.

Under de senaste veckorna har hon varit den förmodligen mest omskrivna författaren inför och under Bokmässan i Göteborg.

Dorotea kontaktade PR-kiosken för ett par månader sedan, i slutfasen av arbetet med boken ”5 AM är ingen tidpunkt. Det är en livsstil”. Hon ville dels ha hjälp med lanseringen av boken, med start på Bokmässan, dels marknadsföra sig själv och sin verksamhet som tidscoach och föreläsare.

PR-kiosken föreslog en del smärre förändringar och tillägg i boken strax innan den gick till tryckning Med boken och Doroteas teser och metoder som tidscoach som bas genomfördes sedan ett antal PR-aktiviteter, de flesta riktade mot medierna. Och det här blev resultatet:

  • Stor artikel i Aftonbladet: ”Nå toppen – gå upp med tuppen”, samt på aftonbladet.se
  • Intervjuad av programledarna Steffo Törnquist och Jenny Strömstedt i TV4 Nyhetsmorgon.
  • ”5 am är ingen tidpunkt. Det är en livsstil” av Dorotea Pettersson

    Dorotea Pettersson, debutförfattare, och hennes bok.

    En lång rad radiointervjuer, bl a i Vaken P3 & P4, P4 Uppland, Rennerfelt i P4, P4 med Stefan Livh, P4 Sjuhärad, P4 Blekinge, P4 Norrbotten och P4 Jämtland.

  • Göteborgs-Tidningen (GT), en och en halv sida med med puff på förstasidan, samt på webben, ”Enkla tidstricket som gör dig piggare”
  • Ingenjörskarriär/Ny Teknik: ”Kliv upp tidigare – bli mer effektiv”
  • allas.se – 5 AM – slipp stress och må bättre

– Det här exceptionella resultatet beror främst på två saker, säger Anna Fagerström, PR-rådgivare på PR-kiosken. Dels 
naturligtvis på Dorotea och boken, som ligger precis rätt i tiden. Dels på att vi i PR-kiosken har utarbetat 
en metod för att samarbeta med småföretagare, som skapar förbluffande kreativa resultat.

 
 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 
 
Vi använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli bättre. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. Läs mer | Stäng
Meny