Ju mer personligt desto bättre respons

Postad den 31 Jan, 2012 | Inga kommentarer »
Bild Maria Breitholtz Söderström

Maria Breitholtz Söderström, som driver företaget Timefinder.

NYHETSBREV 31/1: 

Ordning och reda ger personlig effektivitet, och frigör tid till att göra det man verkligen vill i livet. 

   Den tanken brinner Maria Breitholtz Söderström för, 

och den tanken har hon byggt upp sitt företag kring. 

 

Maria jobbar hårt och strategiskt för att Timefinder ska synas, och det har resulterat i rader av artiklar, som i sin tur gett många nya kunder.

Rubriken på den senaste artikeln, ett helt uppslag i Svenska Dagbladet för ett par veckor sen, var Så reder du ut röran och blir effektiv. Den innehöll konkreta tips om hur man får ordning bland mejlen, på skrivbordet och i huvudet.

 

”Det första samtalet kom redan klockan åtta på morgonen”, berättar Maria. Nästan direkt hade hon flera nya uppdrag. 

 

Men all publicitet, även om den är positiv, resulterar inte med automatik i nya kunder.

Ett halvår tidigare skrev Svenska Dagbladet och E24 om hur man kan effektivisera möten – en stor tidstjuv på många arbetsplatser. Samma tidning, samma ämne (effektivitet), ungefär samma utrymme. Även denna gång var det Maria Breitholtz Söderström och Timefinder som tipsade läsarna.

”Jag fick mycket positiv respons – men inga nya uppdrag”, säger hon.

 

Vad var då skillnaden?

   Jo, den senaste artikeln, Så reder du ut röran och blir effektiv, innehöll konkreta tips som var och en kunde använda direkt. Och vips! Telefonen gick varm.

 

Artikeln om möteseffektivitet var svårare för läsaren att använda genast. Den är dock inte alls bortkastad ur PR-synpunkt. Tvärtom så har den bidragit till att bygga upp trovärdigheten för både Maria Breitholtz Söderström och hennes företag, och att placera Timefinder på kartan.

 

Fler medietips i videointervju med Maria Breitholtz Söderström.

KORTFAKTA:

  • Maria Breitholtz Söderström sade upp sig från it-företaget Micronic för att starta eget.
  • Hon har drivit Timefinder sedan 2008.
  • Timefinder hjälper företag att öka effektiviteten och minska stressen hos chefer och medarbetare.
  • Bland kunderna finns Skandia, WISE, Nasdaq OMX, Systembolaget och Stockholms stad.
 
 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 
 
Vi använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli bättre. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. Läs mer | Stäng
Meny