Hem » Så gjorde vi för att marknadsföra oss i medier
 

Så gjorde vi för att marknadsföra oss i medier

”Exponering i medier långt över vad jag kunde föreställa mig”

– Det har varit fantastiskt att arbeta med PR-kiosken. Och resultatet blev en exponering i medierna långt, långt utöver vad jag kunde föreställa mig i min vildaste fantasi, säger Dorotea Pettersson, tidscoach i Göteborg.

Under de senaste veckorna har hon varit den förmodligen mest omskrivna författaren inför och under Bokmässan i Göteborg.

Läs hennes berättelse

Ett bra PR-genomslag – här är några av publiceringarna.

Några av publiceringarna om Dorotea Petterssons bok.

Pressreleasen öppnade ny marknad för Barbros innovation

 

När Barbro Holmström skickade en pressrelease om sin innovation Rivröret öppnade sig en helt ny marknad: Båtägare i Norge.

– Det var en stor norsk båttidning som nappade på pressreleasen och skrev en artikel. Sen dess rasar det in beställningar från Norge, säger hon. Läs mer

Rivröret på Husbil och Husvagns webb den 22 juli 2014.

Rivröret på Husbil och Husvagns webb den 22 juli 2014.

Dagen då Lars webbtjänst Egrannar slog igenom i Stockholm

 

Småföretagaren Lars Wallgren drömde om att hans webbtjänst Egrannar skulle bli omskriven i tidningen Södermalmsnytt, som läses av många tänkbara kunder.

– Och visst kom jag med i Södermalmsnytt. Plus i fem tidningar till. Jag är nöjd, säger han.

På en och samma dag kunde 230 000 stockholmare läsa om Lars webbtjänst.

Läs om hur det gick till

 Egrannar på Östermalmsnytt, Vårt Kungsholmen, ÅrstaEnskede, LiljeholmenÄlvsjö, Vi i Vastastan, webb, 23 aug 2014

Så hamnade dejting-experten Marie på Expressens löpsedel

 

Marie Hagberg har haft en mycket bra sommar.

En av anledningarna: Löpsedeln här intill. Den gör nämligen – rakt av – reklam för hennes företag, och den tapetserades över hela landet i mitten av juni.

Här berättar hon hur hon lyckades med det

Marie Hagberg, dejtingexpert och småföretagare, fick fin PR på Expressens löpsedel.

Fler företagare berättar om hur de jobbar med PR:

 

”Har man något man brinner för, så tror jag det räcker”

Paula Goldea
Fotterapeut, Bergshamra fotvård, Solna

Fötter är Paula Goldeas stora intresse. Ja, hon kallar det rentav passion. Hon missionerar gärna, och det har tagit henne ända till morgonsoffan – tre gånger. Hennes metod: Att inför Fothälsodagen peppra med pressmeddelanden.
Paula Goldea i Nyhetsmorgon 2010

Paula Goldea i Nyhetsmorgon 2011

Sveriges fotterapeuters pressmeddelanden

Bergshamra fotvård

 

”Artiklarna gav otroligt mycket direktförsäljning”

Kicki Theander
Vd och grundare Middagsfrid

Kicki Theander är trebarnsmamman som startade en helt ny bransch från köksbordet. Här avslöjar hon hemligheten bakom sin framgångsrika mediestrategi.

Kicki Theander och Middagsfrid i sociala medier:

Blogg
Twitter: @middagsfrid
Youtube
Facebook

 

”Om man bjuder på lite får man mycket tillbaka”

Ulrika Hoffer
Kostrådgivare, författare och föreläsare, Råsmart.

Ulrika Hoffer driver företaget Råsmart, som hjälper familjer att äta bättre.
I början hade hon ingen strategi för sociala medier – i dag har hon svårt att se hur hon skulle klara sig utan.

Ulrika Hoffer och Råsmart i sociala medier:

YouTube
Blogg/hemsida: rasmart.se
Facebook
Twitter: @UlrikaHoffer

 

”Jag är produkten, det är mig jag behöver visa upp”

Sophia Sundberg, Ypsilon

Föreläsare, utbildar i affärsnätverkande, mingelteknik och monteragerande

Sophia Sundberg föreläser och utbildar i konsten att affärsnätverka och affärsmingla via sitt företag Ypsilon. Hon är som fisken i vattnet i sociala medier och lägger mycket tid på att twittra och blogga. Som en motvikt har hon startat Walk and talk – affärsnätverkande och motion på samma gång.

Sophia Sundberg och Ypsilon i sociala medier:

Facebook
Twitter: @Ypsilon_Sophia
Linkedin
Blogg
Ypsilons Kunskapsbank

 

”Redan klockan åtta kom första mejlen med förfrågningar”

Maria Breitholtz Söderström
Effektivitetskonsult, Timefinder.

Timefinder anlitas av stora och små företag för att minska stress hos medarbetare och samtidigt öka effektiviteten. Hon har länge använt sig av marknadsföring i medier, och har märkt att vissa artiklar ger fler kunder än andra.

Maria Breitholtz Söderström och Timefinder i medierna:

Artikel som gav nya kunder direkt:
Så reder du ut röran och blir effektiv (Svenska Dagbladet)
Artikel som inte gav nya kunder direkt:
Mobilfri zon på mötet
(Svenska Dagbladet och E24)
Mer om Timefinder:
Så blir du en effektivitetsdrottning (artikel i Bra vardag)

 

PR-ABONNEMANG FÖR SMÅ OCH MEDELSTORA FÖRETAG

Så får du ditt företag att märkas i mängden.

Läs mer
 

BESTÄLL MEJLADRESSER TILL ”RÄTT” JOURNALISTER

Nu kan du köpa mejladresser från Meltwater via PR-kiosken.

Läs mer
 

PRENUMERERA PÅ TRE NYTTIGA PR-TIPS

Nystart för PR-kioskens PR-tips – prenumerera nu.

Läs mer
 

WEBBKURS: KOM IGÅNG MED DITT FÖRETAGS PR

Webbkursen med PR-nycklarna till ditt företag.

Läs mer
 

FÖRELÄSNINGAR OCH WORKSHOPS OM PR

En timme eller en halvdag, för stor eller liten publik.

Läs mer
 

KRISHANTERING FÖR SMÅ OCH MEDELSTORA FÖRETAG

Befinner du dig mitt i en mediekris? Ring oss direkt.

Läs mer