Så gjorde Malin för att komma till Nyhetsmorgon

Postad den 28 jan, 2013 | Inga kommentarer »
Malin Trossing i Nyhetsmorgon

Småföretagaren Malin Trossing och programledaren Tilde de Paula i morse.

I morse intervjuades småföretagaren Malin Trossing av Tilde de Paula i Nyhetsmorgon.

– Nu har jag nått ett stort mål jag satte upp när jag startade mitt företag, säger Malin, nyss utkommen ur tv-studion.

 

Se Malin Trossing i Nyhetsmorgon

 

 

Vill du veta hur man tar sig till ”morgonsoffan”? Här får du insidertips.

Malin Trossing, som är ledarskapsexpert, intervjuades med anledning av en nysläppt undersökning om svenska chefer. Intervjun handlade till stor del om Malins specialitet, nämligen vad som gör en chef till en bra chef.

 

Den viktigaste egenskapen, enligt Malin, är mod. Som chef måste man bland annat våga sätta mål.

 

Och hon lever som hon lär. När hon startade sitt företag Dare to Lead för några år sedan satte hon upp två mål – lite väl höga, trodde hon då. Men hon satsade ändå. Mål ett nådde hon när hon kom ut med sin första bok, ”Våga leda effektivt”. Den nominerade till priset som 2010 års bästa ledarskapsbok.

 

Mål två nådde hon alltså i morse.

 

Hur gjorde hon då?

 

Ja, en nyckel är ”kroken”.

 

I Malin Trossings fall är kroken en nysläppt undersökning om svenska chefer. Undersökningen användes av Nyhetsmorgon som en anledning att prata chefer och ledarskap – exakt det som Malin Trossing brinner för och som hon ägnar sig åt i sitt företagande.

 

– Nu ska jag facebooka och twittra om min medverkan, säger Malin Trossing glatt, och kanske också något lättat.

 

Häromveckan var en annan småföretagarkollega med i just Nyhetsmorgon, Ulrika Hoffer. Hon driver företaget Råsmart, och var med i Nyhetsmorgon för att laga nyttig mat med sina tre fantastiskt söta och glada barn. Där var kroken julen, och att vi efter alla helgerna vill äta mat som känns hälsosam.

 

Se Ulrika Hoffer i Nyhetsmorgon

 

 

”Kroken” är viktigast

En av de viktigaste nycklarna till att komma med i morgonsoffan är ”kroken”. Alltså en anledning för programmet att ta med dig. Lär dig om vad en krok är, hur du känner igen dem och använder dem. 

 

Så funkar ”krokar” (artikel) 

 

Just krokar var ett av ämnena som tas upp i PR-kioskens senaste gratiswebbinarium. Du kan lyssna på en inspelning av webbinariet, som hade rubriken ”Småföretagare – använd dina pr-fördelar”.

Lyssna här (inspelat webbinarium, 45 min)

 

PR-AKUTEN, logoHar du frågor om hur du kan bli synligare med just ditt företag? Nu har du chansen att ställa dem, och att få svar – helt utan kostnad. Den 8 februari blir det premiär för PR-akuten, där Anna Fagerström svarar på frågor om pr för småföretagare. Begränsat antal platser.

 

Anmäl dig här 

 

 

 

 
 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 
 
Vi använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli bättre. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. Läs mer | Stäng
Meny