Den sanna berättelsen om Emma i Junsele och surströmmingsskorpan

Postad den 6 mar, 2015 | Inga kommentarer »

PR-SKOLAN, DEL 3: Vad har en ”surströmmingsskorpa” med PR att göra?

En hel del, ska det visa sig – sådana tokiga idéer kan visa sig vara guld värda.

Bäst av allt: Alla kan komma på dem. 

PR-skolan 2015

PR-skolan 2015, del 3
I detta avsnitt får du…
…veta ännu mer om vad ”nyhetsvärde” är.
…några tips som kanske t.o.m. kan bidra till företags- eller produktutveckling
…ett nytt verktyg för att skapa eller öka nyhetsvärdet hos din PR-råvara

 

♦ Det förra avsnittet av PR-skolan handlade om hur man skapar nyhetsvärde genom att skapa eller öka en Avvikelse. Att utnyttja eller öka skillnaden mellan Det nya, som man vill ha publicitet om, och Det som det nya avviker ifrån. Inser man det har man fördubblat möjligheterna att påverka nyhetsvärdet – både det nya och det som det avviker ifrån kan ju behandlas, beskrivas och illustreras på olika sätt.

Vi tog ett exempel – Emmas Skafferi i Junsele. Emma Tarberg fick utrymme i medierna för en ren produktnyhet – två nya sorters skorpor. Inte så lätt – en ökning från 63 till 65 skorpsorter är ju inte mycket till Avvikelse. Men genom att i stället fokusera på att Emma på sju år ökat från fyra till 65 olika sorters skorpor blev det ett hyggligt resultat.

Men varken vi eller Emma var nöjda med det. Det handlade mest om lokal publicitet, men Emma vill sälja sina skorpor över hela Sverige. Vad göra?

Avvikelse handlar om att sticka ut, om att på något sätt framstå som annorlunda. Och här brukar vi använda några mentala verktyg, några tankemodeller för att få fart på idéproduktionen. Ställ dig själv de här frågorna:

  • Hur gör alla andra? Varför inte göra (vara etc) tvärtom?
  • Vad kan en XX (du själv, din produkt etc) absolut inte vara, göra eller se ut som?
  • Vilken är den tokigaste varianten (av agerande, produkt, marknadsföringsmetod etc) som vi kan komma på?
Emma Tarberg och surströmmingsskorporna.

Emma Tarberg förpackade skorporna i en metallburk med lufttätt lock (för doftens skull). Etiketten är specialdesignad.

 

Så ett idémöte med Emma kom då att handla om: Vad är det tokigaste man kan ha som ingrediens i en ny skorpa? Svaret – som kanske litet berodde både på att Emmas Skafferi ligger i Ångermanland och på fördomar som vi sörlänningar har om norrlänningar – blev: Surströmming. Emma gick hem, provbakade skorpor med surströmming i degen och kom glatt tillbaks med beskedet: Det blev riktigt bra – en salt skorpa med litet kryddig smak, perfekt till en öl eller en snaps.

Nu kom det in ännu en komponent bakom begreppet Nyhetsvärde: Närhet.

En nyhet är större ju närmare den ligger, i tiden, i rummet, socialt, intressemässigt etc.Vi ska titta närmare på detta med Närhet i kommande avsnitt.

I det här fallet handlade det om att skapa tidsmässig närhet. Och det gjorde vi helt enkelt genom att lägga presentationen av den nya surströmmingsskorpan strax före den ”officiella” surströmmingspremiären, den tredje torsdagen i augusti. På det sättet fick vi surströmmingsskorpan att ligga ”rätt i tiden”.

Resultatet blev ett enormt medialt genomslag. Nyheten om surströmmingsskorpan publicerades i över 50 tidningar, på papper och på webben, över hela landet. Dessutom gjorde SVT-s Rapport ett reportage om själva bakandet av surströmmingsskorporna i bageriet i Junsele. 

Vårt medskick i PR-skolan denna gång är: Tänk stort. Och framförallt – tänk annorlunda! Det finns en ”surströmmingsskorpa” för alla.

 

Artiklar om surströmmingsskorpan.

Här är de flesta webbartiklarna om surströmmingsskorpan. (Artiklarna i papperstidningar fattas.)

 

Rapport gjorde reportage om Emmas Skafferi.

SVT-s Rapport gjorde ett rejält reportage om Emma och hennes skorpbakarteam på plats i bageriet i Junsele.

 

I nästa avsnitt ska vi titta på hur man kan få genomslag för sina företagsnyheter genom att kombinera Avvikelse och Närhet men också genom en del andra standardgrepp.

Vill du ha en mejlpåminnelse inför nästa avsnitt? Klicka här

Tipsa gärna andra om PR-skolan – ”dela”-knappar finns här nedanför!

PR-skolan publiceras även på prkiosken.se.

Föreläsning: ”Så blev jag den mest omskrivna författaren på Bokmässan”

Postad den 16 feb, 2015 | Inga kommentarer »
Dorotea Pettersson och boken.

Lunchföreläsning med Dorotea Pettersson,

författare och tidscoach

 

Tidscoachen Dorotea Pettersson debuterade som författare på Bokmässan i Göteborg 2014. Trots konkurrens från superkändisar som Jan Guillou och Camilla Läckberg lyckades hon med konststycket att bli den mest omskrivna författaren av allapå hela mässan.

Hur bar hon sig åt?

Här är ett unikt tillfälle att lyssna på hennes berättelse.

”Visst hoppades jag att jag skulle komma med i en eller annan tidning – men att så många radiostationer skulle vilja intervjua mig hade jag inte haft en tanke på. Och när Nyhetsmorgon ringde och ville ha med mig i sändning redan nästa morgon höll jag på att ramla av stolen…”

Se Dorotea Pettersson i Nyhetsmorgon

♦ Var Doroteas Petterssons genombrott en slump, eller kan andra småföretagare lära sig något av henne? 

Detta analyseras av PR-rådgivaren Anna Fagerström, PR-kiosken. Hon beskriver de enkla PR-tekniker som ligger bakom Doroteas mediaframgångar, och hur du själv som småföretagare kan använda dig av dem för att göra ditt företag framgångsrikt med hjälp av PR.

Datum: 10 mars
Tid: 12.00–13.30
Plats: Peter Myndes backe 12, Stockholm
Anmäl dig nu
Obs! Föranmälan krävs. Endast tio platser.

Mer info

Några av Dorotea Petterssons webbaserade publiceringar.

Några av Dorotea Petterssons webbaserade publiceringar.

 

I radio har Dorotea intervjuats av bland andra:

  • Rennerfelt i P4
  • P4 Uppland
  • Vaken P3 & P4
  • P4 med Stefan Livh
  • P4 Sjuhärad
  • P4 Blekinge
  • P4 Norrbotten
  • P4 Jämtland

 

Se Dorotea i TV4 Nyhetsmorgon

 

 

  • Dorotea Pettersson är gymnasieläraren som sadlade om till tidscoach och startade THE 5 AM ACADEMY. Baserad i Göteborg.
  • Anna Fagerström lämnade journalistjobbet på TV4 2011 och startade småföretagarnas PR-byrå PR-kiosken. Kontor i Stockholm och Sollefteå.

Anmäl dig nu

Här är tekniken för att göra små företagsnyheter större

Postad den 9 feb, 2015 | 1 kommentar »

PR-SKOLAN, DEL 2: Hur gör man en liten nyhet i det egna företaget till en större nyhet – så att man kan få positiv exponering i medierna?

Jo, en liten nyhet måste oftast vässas för att skapa tillräcklig avvikelse – en grundkomponent bakom nyhetsvärde. Här berättar vi hur man gör. 

PR-skolan 2015

PR-skolan 2015, del 2
I detta avsnitt får du…
…veta mer om vad ”nyhetsvärde” är.
…lära dig hur du kan öka nyhetsvärdet i ditt företag med en enkel teknik.

 

♦ ”Ingenting särskilt”. Det är det svar vi får rätt ofta när vi frågar småföretagskunder vad dom har på gång som kan vara intressant för medierna – något med nyhetsvärde.

Ibland kan det ju vara så, men för det mesta är det fel. En stunds resonemang – och så hittar vi nästan alltid bra PR-råvara även när företagaren själv inte har upptäckt den. Småföretagare tycks ofta vara rätt hemmablinda. Man ser inte det som är eller kan göras intressant i den egna verksamheten.

Men i det här avsnittet av PR-skolan ska vi ge dig ett enkelt verktyg för att upptäcka eller tillverka nyhetsvärde.

Hos en rutinerad journalist sitter det i ryggmärgen. Men den som inte har den bakgrunden kan kompensera det genom tänka så här:

Nyhetsvärde består ofta av en avvikelse. Någonting avviker från…

  • …hur det har varit hittills – förbättringar eller försämringar.
  • …hur det borde vara – indignationsjournalistik.
  • …hur man trodde att det var – avslöjanden, omvärderingar.
  • …hur man trodde att det skulle bli – till exempel svikna förväntningar.

Fundera en smula på det där, så kanske du gör en revolutionerande upptäckt:

Nyhetsvärdet består inte av en komponent – det nya – utan av två: Dels det nya och dels det som det nya avviker ifrån, och båda låter sig ju beskrivas, kommenteras och illustreras på olika sätt. Vi har alltså dubbla möjligheter att påverka nyhetsvärdet – göra det större eller mindre (ibland är det ju kanske det man vill).

Låt oss ta ett exempel:

Emmas Skafferi i Junsele – ett framgångsrikt småföretag som ägs och leds av en superentreprenör, Emma Tarberg – tillverkade 63 olika sorters skorpor. Skorpor med rabarbersmak, skorpor med lakritssmak och så vidare.

Nu skulle Emma lansera ytterligare två sorters skorpor. Men att gå från 63 sorters skorpor till 65 – hur stor avvikelse är det? Att få det i tidningen bedömde vi som ett tämligen dödfött projekt.

Något måste göras, och eftersom det nya var tämligen givet – två nya skorpsorter – så fick vi i stället titta på den andra komponenten, det som det nya avvek ifrån.

Och en stunds resonerande med Emma gav resultat. Hon hade naturligtvis inte alltid bakat 63 sorters skorpor – vi gick några år tillbaka i historien och åstadkom en pressrelease med den här inledningen:

FRÅN FYRA SORTERS SKORPOR TILL 65
– EMMAS SKAFFERI UTÖKAR SORTIMETET 

När Emma Tarberg 2007 startade skorpbageriet Emmas Skafferi i Junsele, bestod sortimentet av fyra sorters söta skorpor: Kardemumma, hallon och vanilj, choklad och nöt, citron och mandel.

I dag  är hon uppe i 45 varianter av söta skorpor och ytterligare 20 sorters salta skorpor och grovskorpor.

Emma har blivit något av en trendsättare, som andra kopierar, och nu lanserar hon två nya produkter:

•  Knäxet. En hybrid mellan knäckebröd och kex, tänkt för att passa till ostbrickan.

•  Kråsstini. Ett snacks, en aptitretare som passar till ett glas vin eller till att strö över salladen.

– När jag startade var det inte många som trodde att jag skulle lyckas. ”Jänta är ju tokig”, fick jag höra. Det gjorde bara att hornen växte på mig – jag satsade bara hårdare och jag gör det jag själv tror på.

Från fyra sorters skorpor till 65 – alltså en rejäl avvikelse.

Första pressreleasen för Emmas Skafferi gav  publiceringar i den viktiga lokaltidningen, en sommarbilaga och Expressens Mitt kök.

Första pressreleasen för Emmas Skafferi gav publiceringar i den viktiga lokaltidningen, en sommarbilaga och Expressens Mitt kök.

Resultatet blev en stor artikel i Tidningen Ångermanland (lokaltidningen för Emma, täcker en viktig marknad), en stor bild också i dess turistbilaga ett par månader senare och en trevlig presentation i Expressens Mitt Kök.

Med denna enkla teknik kan många företagare skapa nyhetsvärde – få positiv och värdefull exponering i medierna – genom att utnyttja vad man själva tycker är normala affärshändelser. Prova själv!

Här hittar du en mall som du kan använda om du vill testa hur du kan öka nyhetsvärdet på händelser och företeelser i ditt eget företag. Ladda ner eller skriv ut: PR-skolan 2015 – UPPGIFT 2 (pdf)

 

I nästa avsnitt av PR-skolan ska vi visa ytterligare ett par exempel på hur man kan skapa nyhetsvärde genom att jobba med de två komponenterna som skapar avvikelse.

Vill du ha en mejlpåminnelse inför nästa avsnitt? Klicka här

 

Tipsa gärna andra om PR-skolan – ”dela”-knappar finns här nedanför!

PR-skolan publiceras även på Driva Eget

Är PR rätt metod för ditt företag? Testa här på två minuter!

Postad den 6 feb, 2015 | Inga kommentarer »

 

Är PR rätt sätt att marknadsföra ditt företag? Testa själv på två minuter. PR är ett kostnadseffektivt sätt att marknadsföra småföretag. Men en del går hem lättare hos journalister än andra.

Hur lätt är det att marknadsföra ditt företag med hjälp av PR?
Här kan du testa – det tar bara två minuter, och svaret får du direkt.

TILL TESTET

Tre av fyra nominerade pristagare var PR-piloter

Postad den 5 feb, 2015 | Inga kommentarer »

Inte mindre än tre av fyra som nominerats till företagarpriset ”Årets Q” deltog i PR-kioskens projekt PR-piloten.

De tre är Carina Karlsson, vd på it-innovationsbolaget arifiQ, Katarina Olsson, som driver städföretaget Skurtanten, och Emma Tarberg, kreativ skorpbagare på Emmas Skafferi.

PR-piloten drevs av PR-kiosken och innebar att tio småföretag hade sin egen PR-avdelning under fem månader. Projektet finansierades av Länsstyrelsen Ångermanland, Sollefteå kommun och Tillväxtverket.

Utmärkelsen ”Årets Q”, tillsammans med ett nyinstiftat stipendium på 7 000 kronor, delas ut under galan ”Stjärnkväll” i Sollefteå den 27 mars. Priset har instiftats av Q-nätverket, företagarnätverk för kvinnor i Sollefteå.

Läs mer på allehanda.se

Andlöst rafflande resa till TV-soffan
– tidscoachen berättar

Postad den 22 jan, 2015 | Inga kommentarer »
Jodå, tidscoachen Dorotea Pettersson kom fram till TV4-studion – efter en makalöst rafflande resa. Läs hennes berättelse!

Tidscoachen Dorotea Pettersson kom fram till TV4-studion – efter en andlöst rafflande resa. Läs hennes makalösa berättelse!

Tidscoachen skulle vara med i TV4-s Nyhetsmorgon med sin nya bok. Det var bara ett problem: Hon befann sig i fel stad. 

Här berättar Dorotea Pettersson, 5 AM ACADEMY, den andlöst rafflande historien om hur det gick till när hon tog sig över, under och förbi alla hinder på vägen mellan Göteborg och TV-studion i Stockholm. 

Läs Doroteas berättelse

Titta på resultatet i Nyhetsmorgon

Nu startar PR-skolan 2015 – med
PR-kiosken och Driva Eget

Postad den 20 jan, 2015 | Inga kommentarer »

PR-SKOLAN, DEL 1: Allt fler småföretagare satsar på marknadsföring via PR.

Varför?

Jo, det har visat sig att det kan ge extremt goda och konkreta resultat.

PR-skolan 2015
PR-skolan 2015, del 1
I detta avsnitt får du…
…veta varför PR fungerar så bra för just småföretag.
…exempel på tre små företag som marknadsfört sig via PR.
…hjälp att konkretisera vad du vill åstadkomma med ditt PR-arbete.

 

♦ Här är skälen till att PR passar så bra för mindre företag:

  • Nystartade, små företag är i sig nyheter och de sysslar ofta med nya produkter eller tjänster, som – presenterade på rätt sätt – kan vara nyheter för journalister att skriva om.
  • Små företag har ofta ”enklare” verksamheter. Det gör det lättare att fokusera, vilket journalister uppskattar.
  • I ett mindre företag är det oftast företagaren själv som tar alla viktiga beslut. Det gör det enkelt att ”fånga PR-tillfällen i vingspetsen”.
  • Journalister uppfattar oftast små företag som mer ”personliga” och mindre kommersiella än större. Därmed sänks tröskeln för publicitet.
  • I vissa situationer kan ett litet företag dra nytta av ”David mot Goliat”-effekten. Den lilla som kämpar mot den stora är det lätt att ta parti för.
  • Och, kanske allra viktigast: För ett storföretag spelar en eller annan artikel ingen större roll. Det kommer inte att märkas i bokslutet. För ett tidigare okänt småföretag kan redan ett par artiklar i lokaltidningen innebära en dramatisk skillnad. Man går från ”okänd” till ”superkänd” just hos den viktigaste  målgruppen – människorna på den lokala marknaden.

 

Här är tre exempel på små företag som under 2014 lyckats med hjälp av PR:

1. Städföretaget Skurtanten, Sollefteå. Skurtanten själv, Katarina Olsson, hade drivit företaget i fyra år och fått igång en så pass god tillströmning av uppdrag att hon sysselsatte en person till – välkommet på en ort där arbetslösheten är hög.

I början av 2014 började Katarina Olsson marknadsföra Skurtanten med hjälp av PR. Ett drygt halvår och några artiklar senare bestod Skurtanten av inte mindre än elva medarbetare.

– Alla är inte heltidsanställda, men det har varit en fantastisk utveckling. Omsättningen har ökat med mer än hundra procent det senaste året och nya kunder kommer hela tiden, säger Katarina.

Läs mer

2. IT-företaget arifiQ, Sollefteå och Östersund. Lanserade ett it-verktyg för tryckerier. Trots att verktyget var världsunikt gick det trögt med försäljningen. Men när arifiQ efter några veckors PR-arbete började synas i branschpressen fick kunderna upp ögonen för dem. Så här sade Carina Karlsson, vd på arifiQ:

– Vi har inte varit bortskämda med kunder som själva tar kontakt med oss, även om dom flesta är nyfikna när vi ringer för att boka in ett möte. Så det här är en härlig ny erfarenhet.

arifiQ har fortsatt att marknadsföra sig med PR, och har nu börjat ta sig in även den amerikanska marknaden. Läs mer

3. Tidscoachföretaget 5 AM  ACADEMY, Göteborg. Soloföretagaren Dorotea Pettersson, tidscoach. Hon ville lansera en bok som hon gett ut på egen hand, och hon ville göra det i det svåraste av sammanhang, nämligen Bokmässan i Göteborg.

Genom att arbeta med PR lyckades hon med det ofattbara, nämligen att konkurrera ut Jan Guillou, Liza Marklund, Björn Ranelid och de andra stjärnförfattarna och bli den mest omskrivna författaren på hela Bokmässan 2014.

– Det var helt galet, berättar Dorotea, som fortsätter att arbeta med PR som enda marknadsföringsmetod.

– Eftersom det funkar, säger hon.

Läs mer

 

Men varför satsar inte alla småföretag på PR?

Ofta handlar det om att man inte vet hur man gör, eller ens hur man ska börja. Det avhjälper vi här i PR-skolan.

Tiden kan också vara ett problem – de flesta företagare har inte ett överflöd av den.

Men vare sig man använder PR eller andra metoder för att synas för kunder och blivande kunder så är detta ett faktum: Ett företag marknadsför sig inte själv. Så antingen får man lägga pengar (och en del egen tid) på att annonsera. Eller så satsar man på PR. Själva artiklarna och inslagen är då gratis – det finns ingen journalist som tar betalt av den intervjuade! – men du behöver lägga en del av din egen tid för att nå fram till journalisterna.

Självklart, du kan ta hjälp av en konsult även med PR – men även då kommer du att behöva lägga en viss del egen tid. Ingen annan ”är” ditt företag, ingen annan känner ditt företag som du och ingen annan kan tala för ditt företag som du.

Så – dags att sätta igång!

Det första du behöver göra är att fundera på vad du vill åstadkomma med hjälp av PR. Här får du hjälp med det – i din första uppgift i PR-skolan 2015:

Ladda ner eller skriv ut: PR-skolan 2015 – UPPGIFT 1 (pdf)

 

I nästa avsnitt: Grunden för att man ska kunna använda sig av PR – här är det som gör att det faktiskt fungerar.
Vill du ha en mejlpåminnelse inför nästa avsnitt? Klicka här

 

 

PR-skolan publiceras även på Driva Eget

Från två till elva anställda på mindre än ett år – tack vare PR

Postad den 8 jan, 2015 | Inga kommentarer »

År 2010 startade Katarina Olsson städbolaget Skurtanten i Sollefteå. Efter fyra års verksamhet bestod firman av två personer. När ägaren Katarina Olsson mindre ett år senare bjöd personalen på jullunch var man elva (11) personer runt bordet.

– Alla är inte heltidsanställda, men det har varit en fantastisk utveckling. Omsättningen har ökat med mer än hundra procent det senaste året och nya kunder kommer hela tiden, berättar Katarina.

Kostnadseffektiv marknadsföring

Skurtanten Hemservice växte snabbt till elva anställda, tack vare att de använde PR som kostnadseffektiv marknadsföring.

Skurtanten var ett av tio små Sollefteåföretag, alla med kvinnliga ägare, som var med i projektet ”PR-piloten”. Projektet var ett försök att se om en grupp småföretag kunde driva kostnadseffektiv marknadsföring genom att ha en gemensam ”PR-avdelning”, det vill säga PR-kiosken. Resultaten var genomgående mycket positiva – bättre affärer, fler kunder, nytt aktiekapital, fler anställda – och för Skurtantens del närmast dramatiska:

– Vi blev plötsligt synliga genom artiklar i lokaltidningen, och varje artikel ledde till omedelbara resultat i form av nya kunder. Så vi har haft stor nytta av samarbetet med PR-kiosken, säger Katarina Olsson.

– Men det är farligt att växa för fort och expansion kostar pengar, så efter några tidningsartiklar var vi tvungna att göra en paus. Nu har vi börjat komma ikapp, det kan vi se också i de ekonomiska resultaten, och om några månader kan det vara dags att sätta fart igen.

– I projektet har jag lärt mig vad PR är, och att det verkligen har effekter – så stora så man måste planera ordentligt för att dra nytta av resultaten och undvika expansionsproblem. Förut var jag också rätt skeptisk mot journalister. Nu tycker jag det är kul att träffa en trevlig reporter.

För Skurtantens del var de grundläggande förutsättningarna en expanderande marknad tack vare RUT-avdragen, en ägare med entreprenöranda och en affärsidé skild från konkurrenternas: Att ge kunderna en service en bra bit utöver vad både traditionella städbolag och hemtjänsten ger. Men ett näst intill okänt företag når inga kommersiella resultat. Marknadsföringen genom PR och mediebearbetning var det som fick företaget att verkligen komma loss.

God jul önskar vi på PR-kiosken!

Postad den 18 Dec, 2014 | Inga kommentarer »

20–30 procent fler anställda i småföretag efter pilotprojekt med PR

Postad den 20 okt, 2014 | 2 kommentarer »
PR för småföretag

Småföretagen i PR-piloten fick omkring 100 exponeringar i tidningar, radio, tv och webb.

Pilotprojektet PR-piloten, som drivits av PR-kiosken i samarbete med Q-nätverket i Sollefteå, har nu utvärderats.

Och resultaten överträffade alla förväntningar.

De tio småföretagen i pilotprojektet fick mer exponering än alla de andra 1 100 företagen i kommunen – tillsammans.

 

Exponeringen har varit värdefull för småföretagen. Effekterna av den är bland annat fler kunder, effektivare försäljning, intresse från finansiärer och nytt aktiekapital.

Men allra mest glädjande var att flera av företagen kunde nyanställa. Faktum är att antalet anställda i de tio småföretagen häpnadsväckande nog ökade med mellan 20 och 30 procent totalt.

Annika Fälldin, ordförande Q-nätverket i Sollefteå.

Annika Fälldin, ordförande Q-nätverket i Sollefteå.

– I stället för att ”inspirera” och ”lära ut” och hoppas att stressade småföretagare gör jobbet själva, valde vi i PR-piloten en annan väg. Vi tillförde kompetent och erfaren PR-expertis som i samarbete med företagarna arbetade med marknadsföringen. Vi trodde på modellen redan från början, men resultaten överträffade ändå våra högst ställda förväntningar, säger Annika Fälldin, ordförande i Q-nätverket i Sollefteå, som är ett företagsnätverk för kvinnor.

PR-kiosken, som grundades 2011, är redan från början specialiserad på små- och medelstora företag, och har genom arbetet med PR-piloten fått ovärderliga erfarenheter.

– Vi har lärt oss oerhört mycket om hur man genom att fungera som en PR-avdelning, tätt knuten till en grupp av företag, får en helt annan effektivitet än i ad hoc-uppdrag, säger Anna Fagerström, VD och PR-rådgivare på PR-kiosken.

– Vad jag vet finns det inget projekt för att stötta företagare som så snabbt ens kommit i närheten av våra resultat, säger Anna Fagerström.

Läs mer om PR-piloten

 

 
 
Vi använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli bättre. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. Läs mer | Stäng
Meny