PR-kiosken hjälper Almi hjälpa företagare

Postad den 15 Feb, 2012 | Inga kommentarer »

PR-kiosken är nu stolt leverantör till Almi!

Almi företagspartner Stockholm Sörmland har valt att arbeta tillsammans med PR-kiosken för att lära innovationsföretagare hur de ska göra för att synas i medierna.

 

Som företagare är det numera grundläggande att hitta vägar att sticka ut och skilja sig från mängden och göra sig attraktiv för medierna. Att synas är att finnas.

Bild Cecilia Hyrén

Cecilia Hyrén, Almi.

 

”Det är särskilt viktigt för innovationsföretag att synas i medierna, eftersom det är något helt nytt som man måste ”lära” marknaden att använda. Att få möjlighet att lära sig PR i ett tidigt skede i processen är då en stor fördel”, säger Cecilia Hyrén, innovationsrådgivare på Almi företagspartner Stockholm Sörmland.

 

Almi erbjuder ”sina” företagare PR-kioskens internetkurs Så kommer du med i medierna, där företagarna steg för steg får hjälp med att göra en mediestrategi för sitt eget företag.

Dessutom erbjuds de personlig rådgivning av tidigare TV4-journalisten Anna Fagerström, grundare av PR-kiosken. Anna Fagerström har många års erfarenhet från medierna, bland annat från Nyhetsmorgon och Expressen.

 

Statligt ägda Almi satsar på innovation som ett av flera sätt att sätta fart på näringslivet. Som en del av satsningen erbjuder Almi extern rådgivning för företagare. Rådgivningen ges av en grupp organisationer som godkänts av Almi. Företagare som är registrerade hos Almi kan ta del av rådgivningen gratis upp till ett visst belopp.

 

PR-kiosken är nu en av dessa rådgivare.

 

Mer information: Almi företagspartner Stockholm Sörmland AB


 

Kommentera