”Draknästet”-panel med PR-kiosken för innovatörer

Postad den 28 Apr, 2012 | Inga kommentarer »

Ett gäng unga innovatörer med spännande idéer fick pitcha för en ”Draknästet”-panel i helgen. I panelen: investeraren Håkan Ramsin, chefen för internetfonden Pernilla Rydmark, innovationsprofessorn Per-Olof Sjöberg och PR-strategen Anna Fagerström, PR-kiosken.

Sex projekt presenterades av nio innovatörer. De har gått ett program under några månader, där de stöttats i utvecklandet av sina koncept och idéer. I programmet har bland annat ingått föreläsningar i ämnen som har betydelse för att ta innovationerna från idé till marknad: bolagsbildande, ekonomi, innovationsskydd och marknadsföring/PR.

Pitchningen ägde rum på på Gymnastik och idrottshögskolan (GiH) i Stockholm, och var finalen på en 24-timmar lång slutworkshop kring innovationerna.

Bakom projektet, som drivs inom ramen för Sport and health innovation program,  står SSC, Sport support center.

 
 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 
 
Vi använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli bättre. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. Läs mer | Stäng
Meny