PR-tumme upp eller ner för din hemsida?

Postad den 29 Nov, 2016 | Inga kommentarer »

Liten jultomtestaty

God jul på hemsidan godast just till jul. CC-licens: Pexels.com

Ta en titt på din hemsida. Är det senaste blogginlägget från maj, önskar du glad sommar i september eller visar bilderna fötter i hängmattor? Icke PR-mässigt! Dags att göra något åt saken – en gång för alla. 

    • Vill du nå fler kunder? Stärka ditt företags varumärke? Ta marknadsandelar? Då är PR oslagbart. Med ditt företag, dina kunskaper och ditt engagemang som grund kan du nå stora mängder potentiella kunder.
    • Varje måndag hela hösten får du i uppgift att genomföra en konkret PR-åtgärd, särskilt utformad för småföretagare med tidsbrist.
    • Ledorden är KONKRET, ENKELT och SNABBT – på bara en timme i veckan styr du upp din PR för hela hösten.

Ditt företags hemsida får inte ge intryck av att företaget somnat in – för då skyndar både blivande kunder och journalister vidare. En hemsida som önskar glad sommar i september kan vara direkt negativ ur PR-synvinkel och kan till och med skada ditt företags varumärke.

Med en annan strategi behöver det inte hända något på företagets hemsida varje vecka, eller ens varje månad. Många företag väljer att ha en statisk hemsida och låter sociala medier stå för det aktuella. För småföretagare kan det förenkla och spara tid. Så här gör du.

Uppgift

Ta bort alla tidsmarkörer på hemsidan, både i text och i bild. Lägg in neutralt innehåll i stället. Om du vill skapa en aktuell känsla kan du bädda in feed från dina sociala medier på hemsidan, eller låta ett flöde från till exempel en passande Twitter-hashtag lyfta upp din sida.

* * *

Vill du bli påmind när det kommer ett nytt avsnitt av PR-skolan? Då föreslår vi att du prenumererar (kostar inget och du kan lätt avregistrera dig när du vill):

KLICKA HÄR för att prenumerera

Tidigare avsnitt av PR-skolan hittar du här på prkiosken.se. Om du letar efter något särskilt, använd gärna sökfunktionen. PR-skolan publiceras i samarbete med Driva Eget

* * *

Vill du fördjupa din kunskap om PR? Gå PR-kioskens grundkurs i PR för småföretagare. Du hittar den på Driva Eget:

Mer info om webbkursen PR för småföretagare – grundkurs

 
 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 
 
Vi använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli bättre. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. Läs mer | Stäng
Meny