Här är Kristinas tre bästa filmtips
Vill du göra film för ditt företag? Här är Kristinas tips.
1. Vad är ditt syfte?
Var noga med att du landar i syftet med filmen och att du vet vad du vill att tittarna ska göra efter att ha sett den. Vill du att de ska kontakta dig, läsa vidare på hemsida eller blogg, boka in ett seminarium med dig, gilla din sida på Facebook?
2. Vilken känsla vill du förmedla?
Fundera igenom vilken känsla vill du förmedla genom filmen. Känslan styrs till exempel av ditt eget tilltal, hur du ser ut, vilken omgivning du filmar i, om du använder bilder eller musik. En känsla du vill skapa kanske finns i några av ditt varumärkes kärnvärden eller värderingar?
3. Börja i god tid att skriva ditt manus.
Ett manus måste man bearbeta om och om igen. Det kan även vara bra att bolla det med en utomstående då man ibland har en förmåga att bli lite ”hemmablind”.
Kommentera