Webbkurs: Grunderna om PR för småföretagare
Hur kan du använda PR som kostnadseffektiv marknadsföring för ditt företag?
Det får du veta i den här webbkursen, som riktar sig speciellt till småföretagare. Kursen fungerar både för dig som inte vet någonting alls om PR och för dig som redan arbetar med PR i ditt företag. Den ger dig en bra grund för dig som funderar på att anlita en PR-byrå, och en flygande start för dig som tänker ta tag i PR-arbetet på egen hand. Du får alla tips, trix och verktyg du behöver för att lyckas.
– Det gäller att ha en bra mediestrategi, som grundar sig på en bra idé med koppling till ditt företag. Allt detta ska jag hjälpa dig med, säger kursledaren Anna Fagerström.
Här är några av avsnitten i kursen:
- Det bästa journalister vet
- Ditt företag kan också skapa nyheter
- Din undersökning kan bli en nyhet
- Så väljer du rätt medier
- Så använder du proffsens egna verktyg
- Rätt sätt och rätt tid att kontakta journalister
– Hela idén är att skapa en win-win-situation, så att företagare får PR, samtidigt som journalisten får värdefullt innehåll. Företagare i hela Sverige sitter på massor av attraktiva kunskaper och berättelser som skulle passa perfekt i medier – ofta utan att ens veta om det, säger Anna Fagerström.
När, var och hur?
”PR för småföretagare – en grundkurs” är helt webbaserad. Det innebär att du kan gå den var som helst – i soffan, på caféet eller på stranden. Det enda du behöver är en dator, en smartphone eller en surfplatta och en internetuppkoppllng. I kursen blandas text, bild och video med nedladdningsbart material, tester och övningar. Du kan också göra egna anteckningar.
Vad kostar kursen?
Priset är 490 kronor inklusive moms (392 kr utan). Kursen är avdragsgill om den kan räknas som fortbildning i ditt företag.
Vad gör jag nu?
Kursen erbjuds i samarbete med småföretagarnas tidning Driva Eget.
Klicka här för att komma till kursen
Här är några bilder från kursen: