PR-kiosken AB erbjuder PR-tjänster till små och medelstora företag som vill använda PR som kostnadseffektiv marknadsföringsmetod.
Tanken bakom
Varje dag skapar småföretagare nya trender, idéer och produkter. Och varje dag väljer landets journalister ut vilka nyheter och reportage som ska vara med i tidningar, tv, radio och på sajter.
PR-kioskens idé är att få till stånd fler möten mellan dessa två världar.
Det gör vi genom att ge råd om hur medier och redaktioner fungerar, vad det är som får journalister att ”nappa” och hur man når fram till rätt journalister.
Bra för småföretagare – syns man så märks det på kundtillströmning och omsättning. Bra för medierna – fler idéer att välja mellan, bättre koll på vad som händer i företagen.
Och bra för alla läsare, lyssnar och tittare, som får ta del av resultatet.
Så startade PR-kiosken
”Under mina år som redaktör på Nyhetsmorgon funderade jag en del på hur det såg ut från ’andra sidan’. De som mejlade eller ringde till oss och undrade om de kunde få vara med i programmet.
Hur resonerade de, och vad visste de om hur vi på redaktioner resonerar?
Jag tyckte att en del av dem som hörde av sig hade lite dålig koll på på vilken typ av idéer som kunde komma i fråga. Några andra hade bra idéer, men hade behövt tänka ett varv till för att vässa den lite. Från somliga fick tipset för sent, eller för tidigt. Och så vidare…
Synd – för rätt idéer i rätt tid och till rätt redaktion gör självklart journalister glada.
Den här tanken tog jag fasta på när jag 2011 sade upp mig från TV4 och startade PR-kiosken.
Om vi kan bidra till fler win-win-situationer för småföretagare och journalister så har vi lyckats.”
Anna Fagerström,
grundare och VD,
PR-kiosken AB