Pressreleasen öppnade ny marknad för Barbros innovation
När Barbro Holmström skickade en pressrelease om sin innovation Rivröret öppnade sig en helt ny marknad: Båtägare i Norge.
– Det var en stor norsk båttidning som nappade på pressreleasen och skrev en artikel. Sen dess rasar det in beställningar från Norge, säger hon.
Flera svenska tidningar nappade också på utskicket, som gjordes i början av sommaren.
– Jätteroligt, det har varit bra fart på beställningarna sen dess, säger Barbro Holmström.
Tidigare har hon jobbat en del med så kallad gerillamarknadsföring.
– Jag har lappat bilar på parkeringar vid stora evenemang. Det har gett ganska bra effekt, men inte så bra som pressreleasen.
Annonsering har Barbro bara gjort en gång.
– Jag tror inte på annonser. De har bara en kortsiktig effekt, sen måste man betala för en ny annons, säger hon.
Rivröret är en smart hushållspappershållare, i form av ett litet aluminiumrör med taggar i ena änden och en krage i den andra. Röret sätts in i ett hål i botten av ett underskåp, hushållspappersrulle av typen Torky ställs inuti skåpet och pappret dras ut genom röret. Sparar plats i köket och gör det snyggare.
– Plus att man kan dra av pappret med en hand, säger Barbro.
Vad som blir nästa steg i marknadsföringen av Rivröret har hon inte bestämt än:
– Vi får se. Just nu har jag fullt upp.
Hej Barbro!
Vilken härlig nyhet med rivröret på norska båtar!
Vad säger svenska båtmarknaden?
Rivröret som sitter i mitt kök stortrivs jag med! Superbra uppfinning!
Hälsningar
Grön Agnes