Rivstarta hösten med lite handfast höststädning
Läs mer på Anna Fagerströms blogg på Driva Eget
Boosta förtroende genom att gästblogga – gör så här
I bungyjump blir det extra tydligt: För att våga anlita dig behöver dina kunder ha förtroende för dig.
Ett sätt att boosta förtroende är att synas i medier.
Och ett riktigt bra sätt att synas i medier är att gästblogga.
Så här syns PR-kiosken i medierna
Gör så här för att börja gästblogga:
1. På vilka sajter skulle du vilja synas?
Nästan alla tidningar har sajter, och sen finns det hur många fristående sajter som helst. Gör en lista med både dina absoluta drömsajter och lite mer jordnära alternativ.
Så gör du pressreleasen personligare
För det lilla företaget måste inte ett pressmeddelande börja med ordet ”Pressmeddelande”.
Träffa rätt med hjälp av din charmfaktor i stället.
Skaffa dig egna PR-muskler på bara två timmar i veckan
”I dag träffade jag en småföretagare som hade anlitat en PR-byrå. Det har faktiskt aldrig hänt förut.”
PR-kiosken rekommenderas av Entreprenör24
PR-kioskens Anna Fagerström rekommenderas som en av sex inspirerande föreläsare för företagare. Det är företagarsajten Entreprenör24 som utser sina sex favoriter.
Fler bra idéer från småföretagare är bra för medierna
Därför är det bra för journalisterna att småföretagare hör av sig med innehållsidéer.
Nybloggat på Driva eget – läs mer här.
Paulas fötter kom med i morgonsoffan – tre gånger
Visste du att din fotstorlek ändras 25 gånger under din livstid? Och att fotproblem är fyra gånger vanligare hos kvinnor jämfört med män?
Sveriges fotterapeuters pressreleaser är fulla av spännande fakta.
Bakom pressreleaserna står fotterapeuten Paula Goldea. Hennes PR-strategi är så framgångsrik att hon filat fötter i morgon-tv tre år i rad.
VIDEO: Paula Goldea om sin PR-strategi (7 minuter)
Kolla in Sveriges fotterapeuters pressmeddelanden (öppnas i nytt fönster)
Så skaffar du dig egna journalistkontakter
Nybloggat på PR-kioskens blogg på Passion for business.
”Draknästet”-panel med PR-kiosken för innovatörer
Ett gäng unga innovatörer med spännande idéer fick pitcha för en ”Draknästet”-panel i helgen. I panelen: investeraren Håkan Ramsin, chefen för internetfonden Pernilla Rydmark, innovationsprofessorn Per-Olof Sjöberg och PR-strategen Anna Fagerström, PR-kiosken.
Sex projekt presenterades av nio innovatörer. De har gått ett program under några månader, där de stöttats i utvecklandet av sina koncept och idéer. I programmet har bland annat ingått föreläsningar i ämnen som har betydelse för att ta innovationerna från idé till marknad: bolagsbildande, ekonomi, innovationsskydd och marknadsföring/PR.
Pitchningen ägde rum på på Gymnastik och idrottshögskolan (GiH) i Stockholm, och var finalen på en 24-timmar lång slutworkshop kring innovationerna.
Bakom projektet, som drivs inom ramen för Sport and health innovation program, står SSC, Sport support center.