Skriva pressrelease? Här är PR-kioskens checklista

Postad den 14 sep, 2012 | Inga kommentarer »

Bild guldmegafon. Har du något att berätta? Här får du hjälp att sätta ihop en proffsig pressrelease.

(mer…)

Rivstarta hösten med lite handfast höststädning

Postad den 30 aug, 2012 | Inga kommentarer »

Läs mer på Anna Fagerströms blogg på Driva Eget

 

 

 

 

Boosta förtroende genom att gästblogga – gör så här

Postad den 12 jun, 2012 | Inga kommentarer »

Kunder behöver ha förtroende för dig för att anlita dig. Foto: Compass128

I bungyjump blir det extra tydligt: För att våga anlita dig behöver dina kunder ha förtroende för dig. 

Ett sätt att boosta förtroende är att synas i medier.

Och ett riktigt bra sätt att synas i medier är att gästblogga.


Så här syns PR-kiosken i medierna


Gör så här för att börja gästblogga:

1. På vilka sajter skulle du vilja synas?

Nästan alla tidningar har sajter, och sen finns det hur många fristående sajter som helst. Gör en lista med både dina absoluta drömsajter och lite mer jordnära alternativ.

 

 

(mer…)

Så gör du pressreleasen personligare

Postad den 5 jun, 2012 | Inga kommentarer »

Det gäller att nå ut och träffa rätt. Foto: Dave-F

För det lilla företaget måste inte ett pressmeddelande börja med ordet ”Pressmeddelande”.

Träffa rätt med hjälp av din charmfaktor i stället. 

(mer…)

Skaffa dig egna PR-muskler på bara två timmar i veckan

Postad den 25 maj, 2012 | Inga kommentarer »

”I dag träffade jag en småföretagare som hade anlitat en PR-byrå. Det har faktiskt aldrig hänt förut.”

Nybloggat på Passion for business

PR-kiosken rekommenderas av Entreprenör24

Postad den 24 maj, 2012 | Inga kommentarer »

PR-kioskens Anna Fagerström rekommenderas som en av sex inspirerande föreläsare för företagare. Det är företagarsajten Entreprenör24 som utser sina sex favoriter. 

Läs mer: Entreprenör24

Anmäl dig till seminarium

Fler bra idéer från småföretagare är bra för medierna

Postad den 21 maj, 2012 | Inga kommentarer »

Därför är det bra för journalisterna att småföretagare hör av sig med innehållsidéer.

Nybloggat på Driva eget – läs mer här.

Paulas fötter kom med i morgonsoffan – tre gånger

Postad den 8 maj, 2012 | Inga kommentarer »

Visste du att din fotstorlek ändras 25 gånger under din livstid? Och att fotproblem är fyra gånger vanligare hos kvinnor jämfört med män?

Sveriges fotterapeuters pressreleaser är fulla av spännande fakta.

Bakom pressreleaserna står fotterapeuten Paula Goldea. Hennes PR-strategi är så framgångsrik att hon filat fötter i morgon-tv tre år i rad.

 

VIDEO: Paula Goldea om sin PR-strategi (7 minuter)

Kolla in Sveriges fotterapeuters pressmeddelanden (öppnas i nytt fönster)

 

Så skaffar du dig egna journalistkontakter

Postad den 4 maj, 2012 | Inga kommentarer »

Nybloggat på PR-kioskens blogg på Passion for business.

”Draknästet”-panel med PR-kiosken för innovatörer

Postad den 28 apr, 2012 | Inga kommentarer »

Ett gäng unga innovatörer med spännande idéer fick pitcha för en ”Draknästet”-panel i helgen. I panelen: investeraren Håkan Ramsin, chefen för internetfonden Pernilla Rydmark, innovationsprofessorn Per-Olof Sjöberg och PR-strategen Anna Fagerström, PR-kiosken.

Sex projekt presenterades av nio innovatörer. De har gått ett program under några månader, där de stöttats i utvecklandet av sina koncept och idéer. I programmet har bland annat ingått föreläsningar i ämnen som har betydelse för att ta innovationerna från idé till marknad: bolagsbildande, ekonomi, innovationsskydd och marknadsföring/PR.

Pitchningen ägde rum på på Gymnastik och idrottshögskolan (GiH) i Stockholm, och var finalen på en 24-timmar lång slutworkshop kring innovationerna.

Bakom projektet, som drivs inom ramen för Sport and health innovation program,  står SSC, Sport support center.

 
 
Vi använder cookies för att din upplevelse av webbplatsen ska bli bättre. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du våra cookies. Läs mer | Stäng
Meny